Παρατηρούμε τα μοτίβα και ζωγραφίζουμε όπου χρειάζεται
Σε αυτό το αρχείο παρατηρούμε τα μοτίβα και ζωγραφίζουμε όπου χρειάζεται. Εκτυπώνουμε το υλικό μας και το προετοιμάζουμε πριν το δώσουμε στο παιδί.
Η πρώτη δραστηριότητα αποτελείται από κύκλους χωρισμένους σε 4 μέρη. Επιλέγουμε 4 χρώματα και χρωματίζουμε τους κύκλους που βρίσκονται πάνω από την γραμμή με τέτοιο τρόπο ώστε όλοι να είναι διαφορετικοί. Αυτή η σειρά είναι η πιο σημαντική καθώς εκεί θα στηριχθεί το παιδί για να ολοκληρώσει την δραστηριότητά του.
Πιο κάτω θα βρούμε άλλες τρεις ίδιες σειρές με σχήματα. Στην πρώτη και στη δεύτερη σειρά χρωματίζουμε τα 3/4 και τα 2/4 των κύκλων και αντίστοιχα το 1/4 στην τελευταία πάντα με βάση τους χρωματικούς συνδυασμούς που έχουμε χρησιμοποιήσει πιο πάνω στο χαρτί μας.
Αφού έχουμε τελειώσει το δικό μας κομμάτι δίνουμε το χαρτί στο παιδί και εξηγούμε τι πρέπει να κάνει. Αν δυσκολεύεται χρωματίζουμε μαζί του. Αν πάλι δεν τα καταφέρνει αφήνουμε την δραστηριότητα στην άκρη για την ώρα και καταπιανόμαστε ξανά μέτα από κάποιο χρονικό διάστημα.
Η δεύτερη δραστηριότητα περιλαμβάνει πάλι μια βασική σειρά σχημάτων που αποτελούνται από ένα τρίγωνο μέσα σε έναν κύκλο, την οποία πάλι πρέπει να προετοιμαστεί από εμάς όπως και η πιο πάνω.
Χρωματίζουμε όλη τη βασική σειρά και στις επόμενες χρωματίζουμε μόνο εξωτερικά του τριγώνου και έπειτα μόνο το εσωτερικό του μέχρι την τελευταία σειρά που τα σχήματα είναι εντελώς κενά.
Εδώ μπαίνουν οι έννοιες πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά που το παιδί καλείται να εντοπίσει τη θέση του τριγώνου και να το χρωματίσει με βάση το δικό μας παράδειγμα. Είναι λίγο πιο περίπλοκη από την πρώτη δραστηριότητα λόγω σχήματος οπότε δεν επιμένουμε αν το παιδί δυσκολεύεται πολύ.
Οι φωτογραφίες πιστεύω θα σας βοηθήσουν αρκετά για το πως να προετοιμάσετε τις δραστηριότητες. Τέτοιες ασκήσεις εισάγουν τα παιδιά στον κόσμο των μαθηματικών, αναπτύσσουν την λογική και κριτική σκέψη τους, βοηθούν την χωροταξική αντίληψη και μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες.
ζωγραφίζω και ολοκληρώνω τα μοτίβα – color coding
Καλή διασκέδαση!